CrowdStrike Windows BSOD

Bugün, dünya genelinde birçok Windows makinesi, mavi ekran hatası (BSOD) nedeniyle açılışta sorunlar yaşıyor. Bu durumdan bankalar, havayolu şirketleri, televizyon yayıncıları, süpermarketler ve birçok diğer iş yeri etkilenmiş durumda.

BSOD Hatasının Kaynağı

Siber güvenlik sağlayıcısı CrowdStrike’ın hatalı bir güncellemesi, etkilenen PC’leri ve sunucuları çevrimdışı duruma getirdi, cihazları recoovery modunda açarak düzgün bir şekilde başlamalarını engelliyor. CrowdStrike, dünya genelinde birçok işletme tarafından Windows PC’lerin ve sunucuların güvenliğini yönetmek için yaygın olarak kullanılmaktadır.

Tüm dünyada bankalar, havayolu şirketleri ve televizyon yayıncıları ilk alarmı verdiler; binlerce makine çevrimdışı duruma geçti.

CrowdStrike BSOD Hatası için Açıklama Yaptı

CrowdStrike, bugün ET saat 01:20’de yayınladığı destek notunda, “Birden fazla sensör sürümünde Windows ana makinelerinde yaygın BSOD raporları alıyoruz” dedi. CrowdStrike, sorunu belirledi ve hatalı güncellemeyi geri aldı, ancak bu, halihazırda etkilenmiş makineler için pek faydalı görünmüyor.

Microsoft Azure ve 365 Servislerinde Kesinti yaşanıyor, bu kesintinin CrowdStrike güncellemesi ile aynı ana denk gelmesi, kaynağı CrowdStrike tarafına çevirse de Microsoft Sorun için açıklama yaptı;

Ayrı bir kesinti gibi görünen başka bir olayda ise, Microsoft, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetlerinde çeşitli sorunlardan kurtuluyor. Bu sorunların temel nedeni, "Azure arka uç iş yüklerimizin bir kısmındaki bir yapılandırma değişikliği" olarak açıklandı.

CrowdStrike BSOD Hatası için Geçici Çözüm

  • Windows’u Güvenli Modda veya Windows Recovery Ortamında Başlatın.
  • C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike dizinine gidin.
  • “C-00000291.sys”* ile eşleşen dosyayı bulun ve silin.
  • Sistemi normal şekilde yeniden başlatın.

CrowdStrike BSOD Sorunu için bir başka geçici çözüm ise aşağıdaki gibidir;

  • Bilgisayarınızı Güvenli Modda Başlatın.
  • C:\Windows\System32\drivers\CrowdStrike dizinine gidin.
  • csagent.sys dosyasını bulun ve yeniden adlandırın (örneğin, csagent.old olarak değiştirin).
  • Sistemi normal şekilde yeniden başlatın.

Yorum yapın